PKP bialystok cena biletu z Bialegostoku do Warszawy

image Strona Główna       image PKP FIP       image PKO pionier       image PKS Zamość       image PKB S1       image PKM Olsztyn       

Archiwum

Here where the stars reside...

Temat: [RJ] O rozkładzie jazdy pociągów 2009
Podlaski Zakład Przewozów Regionalnych w Białymstoku informuje, że od dnia 1 marca 2009r. wprowadza zmiany do obowiązującego rozkładu jazdy pociągów regionalnych. 1. W piątki i niedziele będzie kursował pociąg pospieszny „INTER REGIO” relacji BiałystokWarszawa Zachodnia – Białystok. Pociąg umożliwi tańszy dojazd do stolicy, bowiem na przejazd obowiązywać będzie specjalna taryfa, zgodnie z którą cena biletu normalnego wyniesie 28,00 zł, a ulgowego dla ucznia lub studenta – 17,64 zł. Pociąg będzie wyjeżdżał z Białegostoku o godz. 16:55 i przyjedzie do Warszawy Centralnej na godz. 19:45, a do Zachodniej na godz. 19:49. Natomiast w drogę powrotną wyruszy o godz. 20:05 z Warszawy Zachodniej, a z dworca Centralnego o godz. 20:25 i przyjedzie do Białegostoku na godz. 22:55. Uwaga, pociąg nie będzie kursował 12 kwietnia, tj. w Niedzielę Wielkanocną tylko w poniedziałek 13 kwietnia, a zamiast w piątek 1 maja, będzie kursował 30 kwietnia. 2. Zmieni się czas kursowania pociągu do Szepietowa z Białegostoku: obecnie odjeżdżającego ... godziny kursowania autobusu Kolejowej Komunikacji Autobusowej z Szepietowa do Czyżewa, tak aby skomunikowanie zostało zachowane. 3. Od 1 marca będzie kursował pociąg bezpośredniej relacji Białystok – Grodno – Białystok. Z Grodna do Białegostoku pociąg będzie przyjeżdżał o godz. 21:32, a z Białegostoku do Grodna wyruszy o godz. 22:22. W pociągach tych będzie funkcjonować specjalna oferta spółki „PKP Przewozy Regionalne” – pn. „SĄSIEDZI”. Według tej oferty za przejazd w relacjach krajowych, np. Białystok – Czarna Białostocka, Sokółka – Kuźnica Białostocka, Kuźnica Białostocka – Białystok będą obowiązywać niższe ceny. Szczegółowe informacje można uzyskać w kasach biletowych, punktach informacji oraz pod telefonem nr 194 36. Więc po 3 miesiącach przerwy pośpieszne PR znowu zagoszczą w Warszawie
Źródło: wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?t=6029



Temat: : [PKP PR] interREGIO - taniej i szybciej
interREGIO - taniej i szybciej Pociągi interREGIO (IR) to nowa oferta spółki PKP Przewozy Regionalne, która wbrew nazwie nie ma już nic wspólnego z PKP. Firmę przekazano samorządom wojewódzkim w grudniu 2008 roku, ale uprzednio zabrano jej przynoszące profity połączenia pospieszne. PKP PR szukając dochodów postanowiło uruchomić własne pociągi dalekobieżne pod marką interREGIO, pierwszy relacji Białystok - Warszawa pojawił się 1 marca br. Pociągi IR mają gorszy komfort niż pociągi pospieszne i ekspresowe, ale i niższe ceny. Np. ze stolicy do Poznania bilet kosztuje trzy razy mniej niż w pociągu ekspresowym lub InterCity. Przed wakacjami rozrasta się sieć połączeń interREGIO, którym nie można odmówić dwóch poważnych atutów: niskiej ceny oraz krótkiego czasu podróży (postoje tylko na wybranych stacjach). Można się o tym przekonać m.in. na trasach z Krakowa do Wrocławia, Rzeszowa i Przemyśla, z Warszawy do Krakowa, Poznania, Łodzi, Bydgoszczy i Białegostoku, z Poznania do Olsztyna, czy z Łodzi do Gdyni. Pod marką interREGIO pociągi ... wybierając środek transportu kierują się przede wszystkim ceną. Zarówno ceny biletów na te pociągi, jak i czas ich przejazdu są bardzo konkurencyjne wobec pociągów wyższych kategorii (Ex, IC), a jednocześnie połączenia ... pospiesznych i tylko kilka minut dłużej od pociągu EuroCity. Cena biletu normalnego w pociągu IR na tej trasie to tylko 34,50 zł. Na trasie dłuższej - z Wrocławia do Rzeszowa konkurencyjność interREGIO jest jeszcze bardziej widoczna - pociąg IR z ceną 42 zł dociera w 6,5 godziny, czyli o ok. 40 minut szybciej od pociągów pospiesznych. Z Krakowa pod marką interREGIO wyruszają w kierunku Centralnej Magistrali Kolejowej pociągi elektryczne przystosowane do ruchu dalekobieżnego. Wykorzystanie parametrów najszybszej polskiej linii kolejowej pozwala im dotrzeć do Warszawy Centralnej w czasie ok. 3 godzin i 20 minut. I to tylko za 38,50 zł. Pojawienie się tanich pociągów interREGIO stało się możliwe dzięki objęciu udziałów w PKP PR przez 16 samorządów wojewódzkich, które są zainteresowane obniżeniem cen i większym ruchem. Spółka utraciła wtedy na rzecz PKP Intercity obsługę połączeń międzywojewódzkich, ale teraz chce odzyskać dochodowe połączenia na najlepszych trasach. Jedyne, na co pasażerowie mogą narzekać, to komfort. W wyniku podziału PKP PR, spółka PKP Intercity przejęła pociągi pospieszne z wagonami przystosowanymi do tras dalekobieżnych, pozostawiając głównie wysłużone składy elektryczne. Pojawienie się należącej do Przewozów Regionalnych marki interREGIO to przełom, bo do ... uruchomić kolejne tanie połączenia pod tanią marką, m.in. dla studentów. Korzystna dla pasażerów oferta nie podoba się za to konkurencyjnej spółce PKP Intercity, obsługującej trasy długodystansowe. Traci bowiem z tego powodu klientów i to zarówno w swoich flagowych pociągach IC jak i pośpiesznych. Nie wiadomo, jak długo pasażerowie będą cieszyć się z tańszych biletów. Nieoficjalnie mówi się o rosnącym konflikcie wśród zarządzających PKP PR, z których część nie chce wyniszczającej konkurencji z PKP Intercity. W łonie władz spółki PKP PR są rozbieżności co do celowości uruchamiania interREGIO. Na forum kolejowym huczy, że PKP Intercity dąży do ograniczenia ekspansji konkurenta, obawiając się, że efektem walki o pasażerów będą obniżki cen biletów. Porównanie ofert PKP Intercity z interREGIO na trasie Warszawa - Kraków: - InterCity: cena 97 zł + 25 zł dopłaty za miejscówkę, czas przejazdu 2:50. - pospieszny: cena 54 zł, czas przejazdu 5:20. - interREGIO: cena 38,50 zł, czas przejazdu 3:20. W pociągach interREGIO honorowane są: Bilet turystyczny, REGIO Karnet, bilety abonamentowe, bilety sieciowe imienne na przejazdy pociągami PKP PR. Opracowano na podstawie: www.pr.pkp.pl i www.infokolej.pl
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=7332


Temat: : PKP IC masowo likwiduje pociągi pospieszne
Raport z miast odciętych od kolei Od wtorku z nowego rozkładu jazdy zniknie aż 10 proc. połączeń, bo spółka PKP Intercity twierdzi, że były nieopłacalne. Ale kolejowa konkurencja na deficytowych liniach ... "Z głębokim żalem żegnamy Nasze Ukochane Pociągi PKP". - Robi się z nas głęboką prowincję, spycha na margines, choć jesteśmy jednym z największych miast na Pomorzu - narzeka Mariusz Smoliński, rzecznik słupskiego magistratu. Podobny kondukt zorganizowali kilka dni temu na dworcu mieszkańcy Rybnika. Tam, w asyście orkiestry opłakiwano likwidowane od dziś połączenia z Warszawą i Wrocławiem. Mniej pociągów będzie też m.in. w Ełku, Szklarskiej Porębie, Jeleniej Górze i Tarnowie. Znikną również niektóre połączenia na trasach Szczecin-Częstochowa, Poznań-Zielona Góra i Wrocław-Lublin. PKP Intercity cięcia tłumaczy kryzysem i brakiem pasażerów. Na otarcie łez tam, gdzie nie ma innych połączeń kolejowych, PKP zorganizowało zastępcze autobusy. Pojadą one jednak tylko z Zamościa do Lublina, Bełżca, Dębicy i Jarosławia, a po jednym kursie będzie późnym wieczorem na trasach Ełk-Białystok i Grudziądz-Działdowo. Ceny biletów się nie zmienią. Autobusy będą podjeżdżać pod stacje. Kolejowa spółka obiecuje, że będą to pięcioletnie autokary z toaletą i klimatyzacją oraz miejscami na 49 osób. - Autobusy na pewno wyjadą już dziś - zapewnia rzecznik PKP Intercity Paweł Ney. Co ciekawe, wczoraj na pomoc mieszkańcom odciętych miast ruszył niespodziewanie konkurent, czyli spółka PKP Przewozy Regionalne, która obsługuje połączenia lokalne. - Nie zostawimy na łasce losu setek tysięcy pasażerów. Nowe połączenia InterRegio otrzymają: Wrocław, Warszawa, Poznań oraz Szczecin. Przewozy Regionalne wyciągają pomocną dłoń już dziś - ogłosiła firma na swojej stronie internetowej. W komunikacie podkreślono, że spółka stara się błyskawicznie zorganizować komunikację kolejową w regionach "skazanych na cofnięcie się do XVIII wieku". Co ważne, bilety Przewozów Regionalnych mają być tańsze niż u konkurencji, a podróżni będą jeździć nowoczesnym taborem. Gdzie nie dojadą pociągi Likwidowane są pociągi na trasach (większość od dziś, inne od połowy września): "Wiking" Częstochowa-Szczecin, "Bystrzyca" Lublin-Wrocław, "Prosna" Warszawa-Wrocław, "Niemen" Toruń-Poznań, "Szyndzielnia" Bielsko Biała- Wrocław, "Oleńka" Opole-Kłodzko, "Karkonosze" Jelenia Góra- Szklarska Poręba, "Szczecinianin" Poznań-Zielona Góra, "Monciak-Krupówki" Katowice-Wisła, "Długosz" Kielce-Gliwice, "Ślązak" Wrocław-Zgorzelec, "Cisy" Warszawa-Lublin, "Staszic" Kielce-Warszawa. Inne mają skrócone trasy: "Hutnik" Warszawa-Racibórz zatrzyma się w Katowicach, "Konopnicka" z Warszawy do Ełku stanie w Białymstoku, "Bydgoszczanin" z Bydgoszczy do Chełma zatrzyma się w stolicy, "Ostrowianin" z Warszawy do Wrocławia skończy trasę w Ostrowie Wlkp., "Karkonosze" z Warszawy do Jeleniej Góry dojedzie tylko do Wrocławia, tam staną też "Sudety" z Warszawy do Zgorzelca, "Zamenhof" z Białegostoku do Bielska-Białej zakończy bieg w Katowicach, a "Rozewie" z Gdyni...
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=7708


Temat: : PKP IC zliwiduje 40-50 pociągów TLK
Kolejna rzeź połączeń kolejowych. Jak ustaliło "Metro", jeszcze przed wakacjami z rozkładu jazdy znikną najtańsze połączenia kolejowe m.in. do Krakowa, Gdyni, Białegostoku, Wrocławia, Olsztyna czy Suwałk. PKP InterCity jeszcze nie ujawniło ... Najbardziej ucierpi wschód Polski, w którym już rok temu PKP przeprowadziło rzeź, odcinając od kolei Zamość. Teraz cięciami zostaną dotknięte połączenia z Lublina do Chełma oraz Przemyśla [co z ukraińskimi i mołdawskimi wagonami - prześlą faks że sorry, nie ciągniemy?] czy z Białegostoku i Olsztyna do Suwałk. Dla tego ostatniego miasta oznacza to niemal likwidację kolei, bo już dziś z tamtejszego dworca odjeżdża zaledwie osiem składów [współczuję, to jest dramat]. Na koniec wypadnie też jedno z połączeń Białystok - Warszawa. W sumie z rozkładu znikną aż 43 pociągi. Oficjalny powód: długi, jakie PKP IC ma wobec spokrewnionej z nim spółki Polskie Linie Kolejowe, która zarządza torami. - Jeszcze nie ma ostatecznej listy, możliwe są korekty - podkreśla Paweł Ney, rzecznik PKP InterCity. Nie chce ... jednak, że większość zawieszanych w czerwcu połączeń to pociągi Tanich Linii Kolejowych, czyli - jak sama nazwa wskazuje - takich, których ceny biletów są najniższe. Co gorsza, decyzja PKP IC to nie koniec likwidacji taniego transportu kolejowego. Wciąż nie wiadomo bowiem, czy i jeśli tak, to kiedy wrócą do rozkładu pociągi InterRegio (ok. 50), których wprowadzenie spowodowało obniżkę cen biletów. Kursowanie tych składów zawieszono, bo spółka Przewozy Regionalne, podobnie jak jej konkurent - PKP IC, ma potężne długi wobec zarządcy torów. - Na razie nie ma żadnych uzgodnień. Spłacamy kolejną transzę długu i czekamy - przyznaje bezradnie Piotr Olszewski, rzecznik Przewozów Regionalnych. Eksperci kolejowi nie mają wątpliwości - decyzje przewoźników oznaczają, że kolej w Polsce zaczyna się zwijać. - Spółka z grupy PKP wycięła konkurencyjne InterRegio, a teraz wycina Tanie Linie Kolejowe. To chore, ale jest na rękę PKP, bo woli spółka rozwijać drogie połączenia - mówi Patryk Skopiec, wiceprezes Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei. ... lata naszego rynku kolejowego. - Zachodnie koleje wejdą wtedy na główne trasy, np. z Warszawy do Krakowa czy Poznania, gdzie nikt nie konkuruje z InterCity. Można się spodziewać, że nasza firma zostanie wtedy zmieciona, bo pasażerowie wybiorą lepszy tabor oraz niższe ceny z zagranicy - przewiduje Skopiec. Źródło: http://www.emetro.pl/emetro/1,85648,7874169,Wsiadz_do_pociagu____bardzo_drogiego.html ... I życzę wam IC tego, żeby została zmieciona. Zwłaszcza z głównych magistral,...
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=10287


Temat: : Projekt RJ 2009/2010 na Podlasiu
http://bialystok.gazeta.pl/bialystok/1,35235,7340744,Kolej__wiecej_pociagow_i_zwolnienia.html Cytat: Kolej: więcej pociągów i zwolnienia W nowym rozkładzie Podlaskich PKP Przewozów Regionalnych będzie o około 30 pociągów więcej niż dotychczas. To bardzo dobra wiadomość dla podróżnych. Złą - tym ... 83 pociągi regionalne, 4 pociągi InterRegio i 10 pociągów przygranicznych. Więcej połączeń uruchomionych będzie na linii Białystok-Łapy, Białystok-Sokółka (w sumie 8 par pociągów; w obecnym rozkładzie takich połączeń nie ma) czy Białystok-Czeremcha. Zwiększy się również ilość kursów pociągu InterRegio jeżdżącego z Białegostoku do Warszawy. Obecnie pociąg ten wyjeżdża z lokalnego dworca w piątek po południu i wraca ze stolicy w niedzielę wieczorem. Od niedzieli ma kursować codziennie. Z Białegostoku odjeżdżać będzie o godz. 8.17 i 16.40, a z Warszawy Zachodniej będzie wracał o godz. 11.30 i 19.55. Cena biletu normalnego - 27 zł (z Białegostoku do Warszawy Wschodniej) oraz 28 zł (z Białegostoku do Warszawy Zachodniej). - Jak widać mamy dla podróżnych same dobre wiadomości. Jak to możliwe? Przede wszystkim zwiększyliśmy środki dofinansowania do ... Elżbieta Załuska, dyrektor PKP Przewozów Regionalnych w Białymstoku. Kolej oszczędzą, czyli będą zwolnienia Za "obniżeniem kosztów utrzymania zakładu" kryje się proces restrukturyzacji polskiej kolei. Zakłada on również zwolnienia. W Podlaskim PKP ... tej sprawie już zapadły i pewnych spraw, choćbyśmy bardzo chcieli, cofnąć się nie da - dodaje dyrektor Załuska. Kolejną sprawą jest to, że PKP Przewozy Regionalne przestaną świadczyć niektóre usługi na rzecz PKP Intercity [blisko rok temu pociągi pośpieszne i międzyregionalne od PKP PR przejęło właśnie PKP Intercity, po czym ponad miesiąc temu przekazało je Tanim Liniom Kolejowym - red.]. Chodzi m.in. o sprawdzanie stanu wagonów czy napięcia przed wyruszeniem pociągu. Teraz również jeżeli dotyczy to połączeń PKP Intercity robią to pracownicy Przewozów Regionalnych. - Kto w przyszłym roku się tym zajmie - nie wiem. Rozmowy z PKP Intercity w tej sprawie ciągle trwają. Pewne jest jedno: nie sprawdzony pociąg nie ma prawa wyruszyć w trasę. Więc podejrzewam, że ta spółka zatrudni do tego swoich ludzi. Ale konkretów jeszcze nie ma - tłumaczy Elżbieta Załuska. Inne zmiany w rozkładzie Wraz ze zmianami rozkładu jazdy, od niedzieli skorygowane zostaną też ceny biletów. Jedne pozostaną bez zmian lub nawet stanieją, inne nieco wzrosną. Np. obecnie za bilet z Białegostoku do Łap zapłacimy 6,50 zł, a po 13 grudnia będzie to 6 zł. Z kolei za kurs z Białegostoku do Sokółki z obecnych 9 zł cena wzrośnie do 10 zł. Do tego konduktorzy zostaną wyposażeni w kasy mobilne, czyli "mini kaso-drukarki", za pomocą których będą mogli w pociągu wydrukować każdy bilet - tym samym papierowe bloczki zaczną odchodzić do lamusa. Nowościami w rozkładzie jazdy PKP PR będą też zmiany godzin pociągów odjeżdżających i wracających z Grodna. I tak z Białegostoku zamiast ... miesiącu pociągi nie zaczną zatrzymywać się na dworcu Białystok Fabryczny. Kolej co prawda wyremontowała jeden z peronów, ale urząd marszałkowski nie da pieniędzy (w grę wchodzi około 300 tys. zł) na nowe połączenia. Korekty do rozkładu wraz z grudniem wprowadza również PKP Intercity i TLK (Tanie Linie Kolejowe przejęły pociągi pośpieszne). Te najważniejsze to więcej połączeń na linii Białystok-Warszawa i z powrotem, nocny z Białegostoku do Zakopanego (kursujący w sezonie letnim i zimowym) oraz wakacyjny kurs Białystok-Świnoujście. Do tego połączenie pociągów "Kmicic" (Katowice-Białystok) i "Biebrza" (Białystok-Gdynia) w jedną relację Katowice-Gdynia sprawi, że powstanie całoroczne połączenie z Katowic i Warszawy do Ełku, Giżycka i na Mazury.
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=7280